torsdag 10 maj 2012

Inte ens kärleken till choklad är enkel

När jag kom in på Hemköp idag möttes jag av den här synen:

Med andra ord, massor av jordgubbschoklad, något jag har velat ha sedan det försvann efter att ha funnits som Marabou Sommar för ett par år sedan. Den chokladen var ungefär mitt livs stora kärlek i chokladväg och alltså kan man ju tro att jag skulle bli överlycklig, plocka på mig tvåsiffrigt antal, mumla något om att det var till släkten med blossande kinder i kassan och sedan åka hem, gömma mig under täcket och äta upp allesammans själv. Det var bara den lilla haken att sedan 1 maj har jag godislöfte som jag ska lyckas hålla i ett år, alltså kommer jag inte få äta den förrän om ungefär 355 dagar. Med andra ord funderar jag för tillfället ut ett sätt att kunna stämma Marabou och äta sådan choklad, utan att bryta mitt godislöfte. Det går sådär för tillfället kan jag väl meddela. Skulle det visa sig att det där bara är en limited edition vet jag inte helt vad jag tar mig till, så därför tror jag jag ska kolla hur länge de håller sig och spara en så jag kan äta den om ett år.


Det blev istället det här som fick bli min skrivproviant för eftermiddagen. Det är ju i och för sig också gott och så, men det är inte jordgubbschoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar