onsdag 9 maj 2012

I'm the king of the world

Titanic var väldigt bra igår. Med tanke på att den är gjord så pass många år innan 3D var de duktiga med 3D-effekterna och det var bättre ljud och bild. Nakdelen var väl att det blev suddigt ibland, men ja, överlag var det bra.

Något som var lite kul var också att jag tänkte på så mycket saker som jag inte har tänkt på innan, vilket kan bero på att sist jag verkligen såg hela filmen och satt relativt tyst var jag nog 14-15. Saker som hur sexistisk Cal är och att Stewardarna antagligen är så rädda om inredningen för att det är en reaktion på att de är chockade och förvirrade. En gammal klassiker levererar alltid och det gjorde Titanic.

Nu får jag sitta här och peppa mig själv med ca ett halvt avsnitt Glee och frukost innan skolan och nationella.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar